Gå til indhold

Populære artikler fra 2017

Et månedsoverblik på nogle af AktivKristendom's mest læste artikler i år.

Januar

I starten af året var artiklen, der virkelig fangede læsernes opmærksomhed, denne om venskab. Hvad siger bibelen om venskab? Kan en kristen være ven med en ikke-kristen? Nogle af disse spørgsmål bliver beskrevet i denne artikel.

“Jesu bud skal holdes, og der er ting som vil holde dig fra at være i stand til at holde dem. Hvis din eneste interesse er at holde dit hjerte rent, så vil Gud vise dig, hvad der er rigtigt og forkert for dig.”

Er der regler for kristne om venskab?

Februar

I februar havde vi et vidnesbyrd fra Carl Henry om en åbenbarelse, han havde haft om forskellen på, hvordan man sætter 4 små ord sammen, kan have. Det handler altsammen om forskellen mellem passivt ikke prøve at synde og aktivt prøve ikke at synde. Læserne må også have set betydningen af dette, som dette helt klart var den mest læste artikel i Februar.

Kæmper du bevidst mod synden?

Marts

Hvis du gik glip af det i marts, så har du nu muligheden for at læse Rob Cheetham’s fantastiske historie. Som far til 5 børn, som alle har autisme, er hans vidnesbyrd ærligt og opløftende. Dette vidnesbyrd om hvordan en potentielt vanskelig situation kun kan give vinding igennem tillid til Gud, ramte virkelig noget hos vore læsere.

“Jeg har en stærk tro på Guds perfekte styrelse som en grundvold, og det er det som holder mig oppe i livets storme.”

Børn med autisme – hvordan påvirker det mit liv

April

“Det kræver inderlig ærlighed at indrømme alle de tendenser til at synde, som jeg ser i mig selv.” Sådan begynder denne artikel om fordelen unge har, ved at holde sig rene. Ikke en nem opgave i den verden vi lever i, i dag, men som forfatteren skriver, er livet langt rigere, når det leves efter Guds ord. Og fordelene overstiger langt det som skal ofres.

Hvorfor det er det værd at holde sig ren

Maj

I november 2004 mistede Marc Woerlen hele sin familie i en tragisk brand. Næsten 13 år senere er Marc grundfæstet i sin urokkelige tro og har en historie at fortælle. Her deler ham, hvad der gav ham styrke til at komme igennem den tid, hvordan han ville styrke nogen som oplever sin egen tragedie og troens kraft.

Marc Woerlen: Keeping faith in God in the face of tragedy

Juni

I Juni delte Anna Carlson et personligt vidnesbyrd om hvordan en konflikt med en ikke-troende hjalp hende til at indse en meget personlig kristendom, og et personligt forhold til Gud. Vore læsere kunne helt klart identificere sig med hendes historie, for vi havde en fantastisk feedback på denne artikel.

“Du ved,” sagde jeg, “Jeg er ikke kristen, fordi det kan bevises i en bog. Jeg er kristen, fordi når jeg lever ifølge Guds ord, bliver jeg lykkelig.”

Er jeg kristen, fordi det kan bevises i en bog?

Juli

Burde kristendommen tilpasse sig den verden, vi lever i i dag? Burde en kristen føle skyld for at gå i seneste mode? Eller bruge den nyeste teknologi? Burde kristne undgå tidens trends, inklusive sociologiske trends? Disse er fornuftige spørgsmål, specielt siden kulturelle og teknologiske skift sker meget hurtigere, end i nogen tidligere æra i historien. Hvordan burde kristendommen tilpasse sig dagens samfund? Apostlen Paulus’ ord fra over 2000 år siden hjalp mig med at definere klare retningslinjer for vor tid.

Burde kristendommen tilpasse sig til den verden, vi lever i i dag?

August

At være en ordets gører er det som fører til frelse og leder os til hovedet, som er Kristus. Desværre er det for let at være tilfreds med kun at være en hører, og bedrage os selv til at tro, at det er godt nok. I August viser denne artikel af Johan O. Smith klart, hvordan vi kan undgå at falde i denne fælde.

Hvordan man kan bedrage sig selv, og hvordan undgå det

September

Gud ser dig som speciel og unik og af stor værdi. Hvordan ser du dig selv? Mange mennesker, både unge og gamle, kan være plaget af manglende selvtillid og usikkerhed. Derfor gik denne påmindelse om, hvor meget Gud elsker os, og hvorfor, lige i hjertet på læserne.

“Du er Guds barn; Hans eget specielle folk skabt til at leve et rent, trofast liv… Ikke se ned på det som Gud har skabt og elsker!”

Se på dig selv igennem Guds øjne

Oktober

Vi lever i en verden hvor urene ting er så let tilgængelige, og nogle gange kan det føles som om, vi bliver bombarderet med ugudelighed fra alle sider. I denne tanke-provokerende artikel ser vi, hvor vigtigt det er for os at bevidst og vedvarende holde os selv fra at blive besmittet af disse ting. Det er muligt for os at leve i denne verden og stadig repræsentere alt som er af Gud: renhed, trofasthed, taknemlighed, kærlighed, hellighed, osv.!

Hvordan kan jeg holde mig ren i en verden fuld af urenhed?

November

I november publicerede vi denne artikel om en kvinde som havde en livstruende sygdom. Hendes indstilling, som hun forstod sin situation og tro på Gud, er et fantastisk eksempel på, hvordan vi kan tage de forhold, Gud giver os. Mange læsere blev opmuntret af hendes kraftige vidnesbyrd, som inkluderede uddrag fra hendes dagbog.

“Nothing good ever comes from dwelling on ‘Why me?’”

December

December er ikke ovre endnu, men så langt som vi er kommet, har denne artikel om hvad Jesus Kristus er for forfatteren, fanget vore læseres interesse. Hvis du kan sige, “Ja, også mig!” til tingene op listen, så bliver dit liv også urokkeligt.

60 grunde til at Jesus Kristus er alt for mig

Mest læste i år

Og artiklen som har gjort størst indtryk på vore læsere i år, var denne gribende historie om en baby, hvis liv og død var imod alle odds, og hvad hans liv betød for de som kendte og elskede ham.

“Det vi står tilbage med er oplevelser, som har gjort indtryk på vore liv for altid.”

Hvad var meningen med Alfie?

Kernelærdomme

AktivKristendom af Brunstad Christian Church udforsker, hvordan Guds ord udfordrer os og gør os i stand til at leve 100 % efter hans vilje, så vi ikke længere behøver at falde i synd, men kan komme til et liv i sejr.

Download gratis e-bog

Bruden og Skøgen og de sidste tider

En meget klar tolkning af profetierne bevidnet af Johannes i Åbenbaringen. Denne bog blev skrevet lige efter slutningen af anden verdenskrig, og er endnu mere relevant i den verden, vi lever i. Den fokuserer på vigtigheden af at leve et gudsfrygtigt liv i tiden før Jesu genkomst.

Følg os