Hans navn er under

Hans navn er under

Tror du på undere? Hvordan ser et under ud for dig?

2 min. ·

«For et barn er født os, en søn er givet os, og herredømmet skal ligge på hans skuldre. Man skal kalde ham Underfuld Rådgiver, Vældig Gud, Evigheds Fader, Freds Fyrste.» Esajas’ Bog 9,5.

Det gælder om at tro på ham, hvis navn er under. At hans navn er under betyder, at han gør undere. Det gør han jævnligt. Han gør ikke bare vand til vin og lignende, men allermest og allerhelst gør han underværker i vort indre. Dette indbefattes ganske enkelt i, at han er Gud.

Tro på undere

At tro på Gud, det betyder at tro på undergerninger, på mirakler.

Det sørgelige er, at menneskene, også Guds folk, er meget udadvendte. Så alle deres tanker og interesser drejer sig om det udvortes. Hvis der er tale om undere, tænker man med det samme på det udvortes, kun på det udvortes.

Troen på jomfrufødslen burde lære os og styrke os til at tro på undere i vort indre, at der kan fødes og skabes noget guddommeligt i hjerte og sind uden køds vilje og køds styrke, uden mands vilje og mands styrke – på overnaturlig vis – helt uafhængig af vor uduelighed og kraftesløshed som menneske.

Alle vore forgæves forsøg beviser ikke, at det er umuligt. Det beviser kun, at vor egen kraft ikke duger.

Ved at Gud gør undere – og det gør han gerne – lykkes det alligevel. Ære være Gud!

Har vi grund til at tro på fuld sejr, til det yderste? Ja, tro på undere, på mirakler! Tro at det ene mirakel kommer til at afløse det andet, i dit indre væsen!

Så opstår der et herligt, guddommeligt væsen i ens indre, og dette kommer nødvendigvis til at give underfulde udslag i det ydre, i det daglige liv, under livets vanskeligheder.

Tro på «jomfrufødsler»! Det vil sige, at mandens kraft er helt overflødig.

Vandr omkring i en uafbrudt tro på, at der sker undere i dit liv, og du vil ikke blive skuffet! Så kommer både du selv og andre jævnligt til at få grund til at sige: «Ja, det er virkelig et mirakel


Artiklen blev først publiceret i BCC’s menighedsblad «Skjulte Skatte» i januar 1955.
© Copyright Stiftelsen Skjulte Skatters Forlag | AktivKristendom

Skrifsteder er taget fra bibelen.dk, den autoriserede oversættelse af bibelen 1992, med mindre andet er specificeret. Copyright © Det Danske Bibelselskab 1992.