En åben dør venter på dig!

En åben dør venter på dig!

Du er inviteret … til et helt nyt liv, fri fra alt det der hører din fortid til.

3 min. ·

Min kære ven!

Bare tænk, fra denne dag kan du forlade alle dine gamle venner og i stedet leve for Gud; et liv der bringer lykke og fred i hjertet.

Den tid du har brugt på at leve efter dine lyster og begæringer – den tid kan du ikke få tilbage. Men nu kan du angre i dit hjerte, du kan sige farvel til den måde du levede på – i synd og i lysterne – og du kan vælge at få en ny begyndelse. Jeg vil opmuntre dig til at stå fast i det valg, lige meget hvor meget Satan, anklageren, vil overbevise dig om at du ikke har en chance for at leve et helt nyt liv. Når Gud har åbnet en dør for dig, kan intet, heller ikke dine egne tanker og tvivl, lukke den.

Syndens konsekvenser er hårde. Den kan efterlade dig fuld af fortrydelse og erindringer som er svære at slippe og glemme. Skyld og anger står klar som ulve, klar til at rive dig fra hinanden, indtil du ligger svag og ødelagt. Men hvis du har valgt at angre og følge Jesus, er der virkelig håb og fremtid for dig. (Jeremias 29,11) Hvis du har bedt til Ham om tilgivelse for dine tidligere synder, har Han allerede gjort det! Han har kastet alle erindringer om din synd i forglemmelsens hav. (Mika 17,18-19) Der er kun en ting Han er interesseret i nu. Han er ekstremt interesseret i at give dig et succesfuldt liv i sejr over synd. Han har åbnet en ny dør for dig! Gennem denne dør er der et nyt liv; muligheden for en gang for alle at sige alle de gamle veje farvel og række ud efter en lys og ren fremtid; en sikker og lykkelig fremtid! I tro kan vi sige som apostlen Paulus, “… Jeg glemmer, hvad der ligger bagude, og strækker mig frem mod det, der ligger forude...” Filliperbrevet 3,13.

Nøglen er nu at være vågen og på vagt i dine tanker, klar når Satan kommer for at bryde dig ned. Han elsker at kaste fortiden i fjæset på dig og prøve at så lidt tvivl i dit sind, så snart han får chancen for det. Men selvom det han siger måske lyder sandt, er Satan løgnens far og vil altid udelukke hele sandheden – nemlig at der ikke er en eneste synd Jesus ikke er død for, og ikke en eneste synd der er så forfærdelig, at du ikke kan blive et helt nyt menneske ved at efterfølge Ham.

“… synden lurer ved døren. Den vil begære dig, men du skal herske over den” 1. Mosebog 4,7.

Tro! Tro på Ham som har åbnet denne vej. Han kender din fortid, men Han har også en rig, sejrende fremtid til dig! Tro er noget du kan bede om, hvis du mangler den. Bed til Gud om tro og kraft til at stå oprejst, brug tid på at læse i Hans Ord og hav samfund med Hans sande disciple. Ved at gøre det, vil du få næring til din ånd og væbne dig, så du er klar når Satan angriber. (Efeserbrevet 6,10-18; 1. Petersbrev 5,8-9) Vær flittig i det.

“Jeg kender dine gerninger. Jeg har lukket en dør op for dig, som ingen kan lukke i.” Johannes' Åbenbaring 3,8.

Skrifsteder er taget fra bibelen.dk, den autoriserede oversættelse af bibelen 1992, med mindre andet er specificeret. Copyright © Det Danske Bibelselskab 1992.